FEM vanliga frågor till montörer om fiber

Är fibern klar att använda?

Frågan kommer när montören är hemma hos kund, har monterat fiberboxen i huset, blåst in fibern och gjort klart installationen. Och svaret är Japp! Nu kan kunden beställa tjänster och komma igång. Om kunden känner sig osäker på hur tjänster startas upp brukar montören hänvisa till kollegorna på kundservice. Då hjälper de till att aktivera tjänsterna kunden önskar använda.

Vilken internetleverantör ska jag välja?

En del kunder är lite rådvilla och hoppas montören ska hjälpa dem med valet av leverantör av internet, men de kan tyvärr inte vänta sig en rekommendation.  Det vore inte rättvist att rekommendera en av de tjänsteleverantörer vi har i vårt stadsnät före de andra. Däremot burkar montören informera om att det finns många att välja på och att det är enkelt att byta, om man inte blir nöjd.

Behöver jag ha en router?

Många tror att fiberboxen är trådlös, vilket den inte är. Så önskar kunden en trådlöst nätverk hemma i bostaden behöver de en trådlös router. Passande routers går att köpa på många ställen och även Bjäre Kraft säljer trådlösa routers på sina kontor i Västra Karup och Ängelholm.

Behöver jag ha en box till TV:n?

Ja, en digitalbox eller en CA-modul behövs tillsammans med programkort för att kunna ta del av Bjäre Krafts hela TV-utbud. Men har du mer än en TV kan du välja att se ett begränsat utbud analogt/digitalt utan utrustning och kort. Bildkvaliteten är dock inte den bästa.

Får jag bryta strömmen till fiberboxen?

Ja, det är lämpligt när du ska resa iväg eller när åskan är på ingång.


Publicerat den 31 augusti, 2017

Nyheter från Bjäre Kraft

Prenumerera och du får veta vad som händer hos oss.

Bjäre Kraft

Hos oss samsas kraft och omtanke!

Facebook

Gilla oss på Facebook och dela till dina vänner!